[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)
EDIT - Maicroft
Dzieki wpisowi kolegi Yarwa: dla potomnych jakby ktoś był ciekaw to poniżej zamieszczam spis możliwych sprężyn z oznaczeniami kolorów:
Oznaczenia 0YC do 0YM traktują o klasie obciążenia, która jest podawana od 3 do 12 (cokolwiek to znaczy i jak to wygląda wzgledem konkretnych modeli octy to nie wiem).
Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)
Ja u siebie wymieniłem seryjne tylne sprężyny na te z pakietu na bezdroża i jest OK.
Jak coś będziesz potrzebował to pisz....
Yunior81, ile cm zarobiłeś na wymianie sprężyn i jaki koszt tych sprężyn?
Problem dotyczy i mojej maszynki, gdyby nie hak to bardziej by bolało na garbach.
Yunior81, ile cm zarobiłeś na wymianie sprężyn i jaki koszt tych sprężyn?
Problem dotyczy i mojej maszynki, gdyby nie hak to bardziej by bolało na garbach.
Nie wiem nie mierzyłem :P ale jest dużo lepiej niz było i przestało dobijać np. na progach zwalniajacych, koszty to : ok 260 zł za szt ( ASO ) , montaz w ASO ok 80 zł/szt.
Yunior81, ile cm zarobiłeś na wymianie sprężyn i jaki koszt tych sprężyn?
Problem dotyczy i mojej maszynki, gdyby nie hak to bardziej by bolało na garbach.
Nie wiem nie mierzyłem :P ale jest dużo lepiej niz było i przestało dobijać np. na progach zwalniajacych, koszty to : ok 260 zł za szt ( ASO ) , montaz w ASO ok 80 zł/szt.
Czyli to nie jest norma, że auto z LPG ma niżej tył niż to bez...miałem porównanie na parkingu pod sklepem - 1.6MPI bez LPG była nieco wyżej z tyłu od mojej z LPG
Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)
Co znaczy załadowany? Jeśli przekroczyłeś dop. ład. to chyba normalne.
Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)
Co znaczy załadowany? Jeśli przekroczyłeś dop. ład. to chyba normalne.
Załadowany - butla z lpg w kole +/- 35 litrów, bak paliwa 35/40% + 2 osoby + bagaże +/- 35kg może odbrobina więcej, trochę nieprecyzyjnie na początku to określiłem :P
Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
Zbiornik LPG z gazen do pełna, benzyna do pełna i 2 osoby z tyłu i prześwit jak w Ferrari. Przydałoby sie ok. 5cm :cry:
Na ASO (gwarancja) jest realna szansa zamiany sprężyn bezpłatnie lub w części?
Koledzy czytając wątek opadania tyłu też postanowiłem się temu przyjrzeć. W mojej skodzinie na razie problemu nie zauważam, ale zapytać zawsze warto. Byłem wczoraj w TMT Wrocław salon skody i chcąc dowiedzieć się ile kosztują sprężyny na bezdroża ( sztuka 290zł) w czasie rozmowy sprzedawca przyznał ze taki problem istnieje i skoda dopuszcza montaż takich dodatkowych sprężyn jak w linku (dokładnie te bo sam mi je pokazywał) Oczywiście koszt zakupu i założenia pokrywa klient.
dziadekk, Auto ma byc z pustym bakiem w pozycji normalnej, bo tak jest wazone. Potem masz te 550kg ladownosci. Przyjmujac na poklad butle LPG to masz 35kg butla + masa gazu + masa 60l paliwa + 160kg dwoch pasazerow. Tak wiec to juz pewnie 300kg bedzie, wiec w tym momencie stac poziomo nie moze.
kurcze. u mnie butla lpg pełna, zbiornik paliwa 1/4 stanu + oczywiście koło w bagażniku i nic poza tym, a tył siedzi wyraźnie jakby kilka worków kartofli było w bagażniku... auto z boku wygląda na mocno załadowane. no muszę przyznać, że fatalnie się jeździ jak jest ślisko bo przód uniesiony do góry i na zakrętach auto średnio sterowne jest. moim zdaniem, aż tak nie powinien usiąść tylko przez lpg.
[ Dodano: Wto 24 Sty, 12 10:17 ]
Zamieszczone przez kowal 2002
Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
jak to załatwiłeś z ASO? trzeba się było "użerać" czy po prostu uznali i wymienili?
U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania
To teraz zmierz "czas" po jakim znów Ci tył auta siądzie.
Wymiana spreżyn na nowe nic nie zmienia na dłuższą metę. Problem jest w tym że te spężyny są marnej jakości- moim skromnym zdaniem. Do momentu kupna Octavi nigdy nie miałem problemów ze sprężynami w zadnym z moich poprzednich aut. Raz zdarzyła mi sie wymiana sprężyn w Borze ale to auto miało ok 260000 :idea: km nalatane a nie jak moja Octa 13000 ( w momencie montażu nowych sprężyn ) ...... :?
[ Dodano: Wto 24 Sty, 12 11:43 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Tak wiec to juz pewnie 300kg bedzie, wiec w tym momencie stac poziomo nie moze.
To byłby CUD jak by auto stało w poziomie tak załadowane ale leżeć na asfalcie też chyba nie powinno....
Zmienic na sprezyny z wozu ktory jest ciezszy lub na te z pakietu na bezdroza,w pierwszym wypadku tylko nie wiem co pasuje do OII.
Wyjac te co sa teraz, zaniesc do zakladu ktory zajmuje sie sprezynami, tam rozhartuja, naciagna i zahartuja ponownie.
Komentarz